سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

مهندس عليرضا طحان كاخكي تختخواب هوشمند ضد زلزله را براي اولين بار در جهان اختراع و به توليد انبوه رساند.
وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این تختخواب هوشمند ضد زلزله نزديك به ‪ ۹‬ تن آوار را بر روي خود نگه مي‌دارد. مهندس "عليرضا طحان" مخترع و سازنده اين تختخواب گفت: اين تختخواب نسبت به زلزله‌هايي از شدت ‪ ۳/۵‬ريشتر به بالا حساس است و در سه ثانيه عمل مي‌كند.
وي گفت: اين تختخواب كه داراي گواهي ثبت اختراع است، به سامانه هشدار دهنده زلزله‌اي مجهز است كه هنگام وقوع زلزله به شكل خودكار دريچه‌هاي محافظ آن براي فردي كه بر روي آن خوابيده سر پناه ايجاد مي‌كند.

اين تختخواب كه داراي جعبه كمك‌هاي اوليه، كپسول اكسيژن و محفظه نگهداري مواد غذايي فاسد نشدني است به برق شهري نياز ندارد و با برق ‪ ۱۲‬ولت كار مي‌كند.
انواع تختخواب‌هاي تك نفره، دونفره و تختخواب كودك كه زير نظر وي به عنوان سازنده انحصاري اين تختخوابها توليد شده، در نمايشگاهي كه در حاشيه اولين همايش مقابله با سوانح طبيعي در دانشكده فني دانشگاه تهران برپا شد، در معرض ديد متخصصان و شركت‌كنندگان قرار گرفت.
وزن انواع اين تختخواب‌ها بين ‪ ۵۰‬تا ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم است .
مهندس طحان از دست اندركاران و مقامات اجرايي به ويژه نهادها و سازمان‌هاي حوادث غير مرقبه و كاهش خسارات زلزله براي حمايت از توليد انبوه اين تختخواب درخواست كمك و همكاري كرد.
وی افزود :این طرح در اولین نمایشگاه نو اوری وشکوفایی صنعت ومعدن مقام دوم را کسب کرده است .
طحان افزود :بسیار تلاش نمودم تا این طرح در زادگاهم به تولید انبوه برسد ، اما از سوی برخی افراد کارشکنی هایی صورت گرفت که در نهایت در شهرستان اشتهارد به تولید انبوه رسید .
وی در توضیح دیگر مشخصات فنی این طرح گفت :. توانايي تحمل 9 تن آوار به صورت ضربه مستقیم
( تست آوار در محیط واقعی در همایش تخصصی مدیریت بحران زلزله با حضور متخصصین و کارشناسان زلزله شناسی و سازه های ساختمانی و مسئولین ستاد حوادث غیر مترقبه استانها ، و تست در محیط نرم افزاری ، توسط شرکت مهندسی سازه میلاد که موید این تست آوار بود . ( مستندات موجود می باشد)

2- مجهز به سنسور حساس به زمین لرزه 3/5 ریشتر به بالا ، که به محض احساس خفیفترین لرزه با بستن بالهای محافظ ، شخص یا اشخاص خوابیده در تختخواب را مورد محافظت قرار می دهد .

3- ولتاژ مورد نیاز تختخواب 12 ولت بوده که توسط باطری تامین می شود و در هنگام قطع برق هیچ خللی در کارکرد تختخواب ایجاد نمی شود و تا چند روز بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد ، و وقتی برد هوشمند تختخواب بعد از گذشت چند روز از قطع برق احساس کند ولتاژ باتری کاهش یافته بطور خودکار بالها را بسته و تا زمان وصل برق و شارژ مجدد باتری بالها را باز نمی کند .

4- دارای ریموت کنترل برای استفاده دستی کاربر از تختخواب و قرار دادن بالها در موقعیت دلخواه .

5- به هر دلیلی کابل های ارتباطی برد و سنسور قطع شود بالها را بسته خواهند شد و تا زمان رفع عیب باز نمی شوند و چنانچه کابل بین برد و پایه موتور قطع شود با زدن آلارم کاربر را مطلع می کند .

6- چنانچه زمین لرزه تخریبی نداشته باشد بالها پس از 5 دقیقه باز خواهند شد و در حالت عادی قرار می گیرند و اگر در حین باز شدن بالها مجدد زمین لرزه رخ دهد سریعا بسته می شود .

7- ساخته شده در سه مدل دونفره ، یکنفره و کودک در طرحها و رنگهای مختلف

8- تحت پوشش بیمه ایران در برابر خسارات جانی و مالی

9- دارای ایران کد محصول

10- طرح منتخب دوم کشور در سال 87 توسط وزارت صنایع و معادن و اخذ لوح تقدیر از وزیر محترم صنایع و معادن جناب مهندس محرابیان

11- دارای گارانتی و خدمات پس از فروش محصول به مدت 2 سال

منبع: قدس آنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com